Popular Label

Berita (12) DrZul (17) Gambar (3) Kitab (3) Review (5) Tazkirah (36) Video (44)
Blog yang membicarakan aktiviti-aktiviti di Madrasah as-Saidiyyah, Surau Kampung Pondok Rasah, Seremban. Juga boleh mengetahui berkenaan Tariqat Ahmadiah di bawah pimpinan Dato' Sheikh Mohd Murtadza Sheikh Hj Ahmad serta Pusat Pengamalan Tariqat Ahmadiah di http://alahmadiyyah-rasah.blogspot.com/

Wednesday, June 6, 2012

Tiada Tajuk

Saya tak tahu nak letak tajuk apa untuk video di bawah ini. Video ini adalah klip antara isi semasa kelas mingguan Dato' Sheikh Mohd Murtadza dan saya rasa agak menarik untuk dikongsikan pada anda semua. Ia bercerita tentang pengalaman mula-mula beliau mengaji Qur'an dengan ayahanda beliau iaitu Tuan Sheikh Hj Ahmad bin Sheikh Hj. Mohd Said al-Linggi.

Beliau juga menekankan betapa tidak dibolehkan mencampur-aduk amalan zikir tareqat dengan zikir-zikir hasanah yang lain seperti zikir tolak bala yang telah di susun oleh Tuan Sheikh Hj. Ahmad seperti yang terdapat di dalam kitab "Safinahtu Salamah" dan sebagainya. Perlu dikhususkan pada majlis-majlis tertentu bagi jenis-jenis zikir seperti yang telah di sebutkan di atas.

No comments: