Popular Label

Berita (12) DrZul (17) Gambar (3) Kitab (3) Review (5) Tazkirah (36) Video (44)
Blog yang membicarakan aktiviti-aktiviti di Madrasah as-Saidiyyah, Surau Kampung Pondok Rasah, Seremban. Juga boleh mengetahui berkenaan Tariqat Ahmadiah di bawah pimpinan Dato' Sheikh Mohd Murtadza Sheikh Hj Ahmad serta Pusat Pengamalan Tariqat Ahmadiah di http://alahmadiyyah-rasah.blogspot.com/

Monday, April 23, 2012

Madrasah As-Saidiyyah menerima tetamu besar dari Yaman iaitu Habib Umar Bin Hafiz


Semalam iaitu 22 April 2012, Madrasah As-Saidiyyah menerima kunjungan mengejut dari seorang ulama sufi yang hebat dan juga Ahli Bait iaitu Tuan Habib Umar bin Hafiz dari Yaman beserta rombongannya. Turut serta dengan rombongan beliau ialah Tuan Guru Sheikh Nuruddin al-Banjari. Lawatan beliau ke Madrasah ini adalah cuma persinggahan beliau yang dalam perjalanan ke Masjid Negeri, Negeri Sembilan untuk Program Ihya' Mahabbah bersama Habib Umar.

Beliau sempat menunaikan solat Asar serta beramah mesra bersama Dato' Sheikh Mohd Murtadza serta minum petang di Pusat Pengamalan Tareqat dan meluangkan masa bertukar-tukar cenderamata. Harapan kami agar pertemuan ini bukannlah pertemuan terakhir kami dengan beliau. Terima kasih kepada organisasi yang mengaturkan pertemuan ini dan mereka yang membantu menjayakan majlis yang serba ringkas ini.

No comments: