Popular Label

Berita (12) DrZul (17) Gambar (3) Kitab (3) Review (5) Tazkirah (36) Video (44)
Blog yang membicarakan aktiviti-aktiviti di Madrasah as-Saidiyyah, Surau Kampung Pondok Rasah, Seremban. Juga boleh mengetahui berkenaan Tariqat Ahmadiah di bawah pimpinan Dato' Sheikh Mohd Murtadza Sheikh Hj Ahmad serta Pusat Pengamalan Tariqat Ahmadiah di http://alahmadiyyah-rasah.blogspot.com/

Thursday, February 16, 2012

Ijtimak Maulidur Rasul 1433H

Telah berlangsung dengan jayanya Sambutan Maulidur Rasul 1433H di Madrasah As-Saidiyyah hasil usahasama dengan Jabatan Mufti Negeri Sembilan Darul Khusus pada 5 Februari 2012 bersamaan 12 Rabiul Awal 1433H.

Majlis bermula pada sebelah petangnya dengan bacaan berzanji dari kumpulan berzanji masjid jemputan dan juga Qasidah dari Institut Tahfiz Quran Negeri Sembilan.

Pada malamnya majlis di mulakan dengan ucaptama oleh Sohibus Samahah Dato' Hj Mohd Yusof bin Hj Ahmad iaitu Mufti Kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus dan seterusnya majlis penyempurnaan pelancaran buku "Aurad Tareqat Ahmadiah serta Kelebihannya" oleh Dato' Sheikh Hj Mohd Murtadza Sheikh Hj Ahmad. Buku ini ialah karangan asal oleh Sheikh Hj Ahmad bin Sheikh Muhamad Said al-Linggi iaitu pengasas Madrasah As-Saidiyyah dan juga mantan mufti Negeri Sembilan yang pertama.

Kemuncak majlis ialah perbentangan kertas kerja yang bertajuk "Uswah Hasanah: Cabaran Dalam Ta'alim, Tarbiyyah dan Tarqiyyah" oleh pakar jemputan iaitu Tuan Guru Dr Hj Jahid bin Hj Sidek al-Kholidi.

Semoga majlis yang telah berlangsung tidak akan terhenti begitu sahaja, dan kami harapkan keberkatan serta ilmu dan nasihat yang dapat di timba disepanjang majlis dapat di manfaatkan oleh jemaah yang hadir dan berterusan amalan kita sehingga kita bertemu Allah S.W.T. kelak.

Akhir kata, jutaan terima kasih pada Jabatan Mufti Negeri Sembilan Darul Khusus atas penganjuran bersama pada kali ini dan juga buat perkumpulan dan individu yang telah bertungkus-lumus menjayakan majlis kali ini, semoga limpahan keberkatan dan amalan yang soleh menjadi bekalan kita di neraca Allah kelak.

"Syafaat Rasulullah S.A.W. kami mohon pada mu Ya Allah, 
Semoga jariah kami  ini berterusan kesinambungannya InsyaAllah"



Ucaptama Majlis Sambutan Oleh Sohibus Samahah Dato' Hj Mohd Yusof Hj Ahmad




1. Pelancaran Buku "Aurad Tareqat Ahmadiah dan Kelebihannya"
2. (14:03) Perbentangan Kertas Kerja Oleh Dr. Hj. Jahid Bin Hj Sidek Al-Kholidi



Sambungan Perbentangan Kertas Kerja Oleh Dr. Hj. Jahid Bin Hj Sidek Al-Kholidi

Sekian, Terima Kasih.

No comments: